Descripció
Aquest tràmit permet obtenir un certificat d’empadronament col·lectiu, necessari per demanar diversos tipus de gestions i ajuts relacionats amb el Covid-19.
Requisits previs
- Estar empadronat al municipi d’Amposta.
- La data efectiva de l’empadronament de la persona sol·licitant ha de ser anterior als 6 últims mesos.
Documentació a aportar
Els documents a aportar en tots els casos són:
- Foto o escaneig del document identificatiu de l’interessat/ada (DNI / NIE / passaport / permís de residència).
En cas de residir a la mateixa vivenda més persones a banda del sol·licitant, es requereix també:
En cas dels membres de la unitat familiar que ja no resideixin a la vivenda, ja sigui per defunció o estar la baixa pendent de sol·licitar al padró municipal:
- Caldrà fer-ho constar al formulari online, a la part destinada a aquest efecte.
Com es pot sol·licitar?
Instruccions per fer la sol·licitud online:
Aquest tràmit disposa d’un formulari específic per tal de realitzar la seva tramitació de forma online:
- Prepari l’escaneig (o faci una fotografia) de les dues cares del seu DNI/NIE/Passaport.
- Per a cada membre de la unitat familiar major d’edat que visqui a la mateixa vivenda, prepari l’escaneig (o faci una fotografia) d’aquest document d’autorització degudament emplenat i signat.
- Què pot fer si no té impressora per imprimir les autoritzacions? Agafi folis en blanc i escrigui a mà tot el text de l’autorització.
- Faci clic al botó "Formulari de sol·licitud online".
- Empleni tota la informació, assegurant-se que proporciona totes aquestes dades:
- El nom i els dos cognoms de la persona interessada.
- El número del document identificatiu de la persona interessada (DNI / NIE / passaport / permís de residència).
- L’adreça de la seva residència actual.
- El seu telèfon de contacte.
- La seva adreça de correu electrònic.
- En cas dels membres de la unitat familiar que ja no resideixin a la vivenda, ja sigui per defunció o estar la baixa pendent de sol·licitar al padró municipal caldrà fer-ho constar al formulari online, a la part destinada a aquest efecte.
- Al camp motiu de la sol·licitud expliqui per a què necessita aquest document. Per exemple: "Necessito demanar a la meva entitat bancària la moratòria del pagament de la meva hipoteca".
- Adjunti la foto o escaneig del document identificatiu de l’interessat/ada (DNI / NIE / passaport / permís de residència).
- Adjunti les fotos o escanejos de les autoritzacions de la resta de membres familiars, si s’escau.
- Envïi el formulari.
Més informació
Qui el pot demanar?
La persona interessada o afectada pel tràmit (o en els supòsits baixa o defunció, la persona que acrediti un interès legal i directe) o bé un/a representant degudament autoritzat/da i acreditat/da.
Preu/Taxa
Donada l’actual situació excepcional deguda al Covid-19, l’expedició del certificat estarà exempt del pagament de la taxa.
Mitjans de pagament
Segons indiquin ordenances fiscals
Normativa
- Resolució de 16 de març de 2015, de la Subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 30 de gener de 2015, de la Presidència de l’Institut Nacional d’Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competències amb les comunitats autònomes i les entitats locals, sobre instruccions tècniques als Ajuntaments sobre gestió del padró municipal.
- Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Reial Decret 1690/1996, de 11 de juliol, que aprova el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals modificat en relació als efectes de padró pel Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre.
- Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics.
- Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i modificacions posteriors.
- Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases del règim local.
Formulari de sol·licitud online