Inici Informació Oficial Ajuts i subvencions Ajuts a les persones perceptores de rendes baixes i a famílies amb fills a càrrec (2017)
publicat el 29/05/2017
Per la present convocatòria s’inicia el procediment per a la concessió, mitjançant procediment obert, dels ajuts destinats a persones perceptores de prestacions baixes i a famílies que percebin prestacions no contributives amb fills a càrrec, destinades a fer efectives despeses bàsiques de la llar.
Les bases reguladores per a l’atorgament dels ajuts a les persones perceptores de rendes baixes i a famílies que percebin prestacions no contributives amb fills a càrrec van ser aprovades per acord de Ple de 29 de maig de 2006 i publicades al Butlletí Oficial de la Província de Tarragona número 138, de 15 de juny de 2006 i modificades:
El crèdit pressupostari assignat a la present convocatòria, en càrrec a l’aplicació pressupostària 05/2312/48902 del pressupost municipal de l’exercici 2017 és de 140.000,00 €. L’eficàcia de les resolucions sobre aquesta convocatòria queden sotmeses a l’existència de crèdit adequat i suficient en l’exercici pressupostari per a 2017 de l’Ajuntament d’Amposta.
Els ajuts s’atorgaran mitjançant convocatòria oberta.
5.1.1. Requisits comuns als dos sectors de potencials beneficiaris:
5.1.2. Requisits addicionals que afecten als perceptors de rendes baixes:
Estar en alguna de les següents condicions:
5.1.3. Requisits addicionals que afecten a les famílies amb una prestació no contributiva amb fills a càrrec.
L’acompliment de tots aquests requisits és indispensable per a optar a l’ajut, que podrà ser o no atorgat, atenent als criteris establerts per a l’atorgament expressats en aquestes bases, requerint per a la seva efectiva percepció, acomplir l’establert a l’apartat pagament de l’ajut.
Les persones físiques que vulguin acollir-se als ajuts regulats a les presents Bases, hauran de presentar al registre general de l’Ajuntament:
Singularment, es podrà demanar documentació complementària per tal d’acreditar la concurrència dels requisits previstos en aquest apartat.
Sempre que s’acompleixi l’indicat en el punt anterior i que sigui d’aplicació l’ajut per possibilitar-ho els criteris per al seu atorgament, l’import del mateix serà el següent:
a) Titularitat única del dret que dóna lloc a l’ajut sempre que sempre que s’acompleixin la resta de condicions aplicables.
Condicions econòmiques Import ajut
Inferior o igual a 655,20 € 140,00
Superior a 655,20 € però inferior a 720,72 € (1,1 salari base) 120,00
Superior a 720,72 € però inferior a 851,76 € (1,3 salari base) 100,00
Superior a 851,76 € 0,00
b) Matrimoni o dues persones que convisquin, que siguin cotitulars dels drets i acompleixin la resta de condicions aplicables.
Condicions econòmiques Import ajut
Inferior o igual a 1.310,40 € 140,00
Superior a 1.310,40 € però inferior a 1.441,44 € (1,1 salari base) 120,00
Superior a 1.441,44 € però inferior a 1.703,52 € (1,3 salari base) 100,00
Superior a 1.703,52 € 0,00
Si els ingressos acreditats són anuals, el càlcul mensual s’obtindrà dividint-lo per les mensualitats que es percebin. Cas que la percepció rebuda sigui anual, trimestral o semestral, la divisió es faria per 14, 7 o 3,5 respectivament. Si les quanties mensuals resultants, variessin significativament es podrà prendre en consideració una mensualitat mitjana de les percebudes.
Número de fills a càrrec Import ajut
Tres o més fills 140,00
Dos fills 120,00
Un fill 100,00
Cap fill. 0,00
L’atorgament tindrà en compte l’ordre de presentació de la sol·licitud en el lloc establert a tal efecte en l’anunci de convocatòria, resolent-se el nombre de sol·licituds que acompleixin els requisits que permetin les previsions i disponibilitats pressupostàries fixades a la convocatòria. Per tant no es podran donar més ajuts que els que permetin les disposicions
D’exhaurir-se aquestes, serà procedent la seva denegació, no disposant de cap dret o preferència, en noves convocatòries d’ajuts, excepte en el cas d’ampliacions de partida pressupostària sense nova convocatòria acordada de manera expressa per l’Ajuntament.
Excepcionalment per aquest exercici 2017, sempre que les disponibilitats pressupostàries ho permetin, es podran atorgar subvencions corresponents a l’exercici 2016 -anterior al de la convocatòria-, sempre que els interessats hagueren acreditat la concurrència dels requisits exhibibles en la passada convocatòria, que no se’ls hagués atorgat la subvenció per manca de partida pressupostària i ho tornin a sol·licitar, dintre del termini establert.
Els sol·licitants podran presentar les peticions juntament amb la documentació acreditativa al registre general de l’Ajuntament dintre del termini següent:
Una volta presentada tota la documentació al Registre Municipal, l’òrgan instructor (Oficina de Gestió Tributària) realitzarà quantes comprovacions s’estimi pertinents.
En cas de que els sol·licitants no hagin presentat la documentació requerida, es formularà requeriment per l’òrgan instructor per a l’esmena dels defectes, en el termini de 10 dies hàbils, entenent-se que la manca d’esmena en el termini atorgat, suposarà el desistiment de la sol·licitud de la subvenció.
L’òrgan instructor informarà de manera individualitzada cada sol·licitud, acreditarà la comprovació de la concurrència dels requisits exigits i formularà proposta de resolució.
Abans de la resolució se sotmetran els expedients a fiscalització prèvia.
Resolt l’atorgament de l’ajut aquest sempre tindrà caràcter condicionat, amb caràcter resolutiu, a l’acreditació del pagament dels tributs municipals i s’haurà de justificar abans del dia 30 d’octubre, que s’ha procedit a fet efectiu l’import d’aquests o en la data de finalització del període voluntari de pagament, si aquesta fora ulterior. L’arrendatari també haurà d’acreditar el seu pagament, per tal de tenir dret a l’ajut. Així mateix, es comprovarà també que el beneficiari es troba al corrent de les seves obligacions tributàries i amb la seguretat social.
De no dur-se a terme la justificació del pagament en els termes indicats, l’ajut atorgat quedarà sense efectes.
Els ajuts es concediran mitjançant acord de la Junta de Govern Local a la vista de la proposta formulada per l’òrgan instructor, de forma conjunta per a tots el beneficiaris, en sessió de la JGL durant el mes de novembre de l’exercici corresponent.
Aquesta resolució provisional es comunicarà als interessats, els quals tindran 15 dies hàbils des de la notificació de l’acord per presentar al·legacions, transcorregut aquest acord sense que s’hagin presentat al·legacions, aquet serà definitiu.
En cas contrari es sotmetrà a aprovació per la JGL.
Els beneficiaris s’obliguen a facilitar quanta informació els sigui requerida per l’Ajuntament, per tal de comprovar la veracitat de les dades que han motivat el seu atorgament
Una volta aprovada la resolució dels ajuts, es procedirà al pagament del mateix, sempre mitjançant transferència bancària.
Amb l’ingrés de l’ajut es donarà per notificada la concessió, malgrat això l’Oficina de Gestió Tributària notificarà tant la concessió com la denegació de l’ajut.
Serà causa de revocació dels ajuts concedits, que comportarà el reintegrament de les quantitats percebudes més interessos, la comprovació de l’incompliment de les condicions i càrregues que van donar lloc al seu atorgament.
El beneficiari podrà renunciar a l’ajut i quedarà alliberat del compliment de la càrrega a que es trobi sotmesa aquella, amb pèrdua del dret a exigir-la. La renúncia haurà de ser prèvia al cobrament de l’ajut, doncs en cas contrari el beneficiari haurà de procedir, si s’escau, al reintegrament de les quantitats percebudes més interessos.
L’obligació de satisfer l’ajut pot esdevenir nul·la de ple dret si l’acte que la va atorgar s’ha dictat sense la corresponent cobertura pressupostària, així com la resta de casos previstos a la Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
L’atorgament de l’ajut s’ha d’ajustar al règim d’incompatibilitats vigent, i s’han de tenir en compte les vinculacions derivades del drets comunitari europeu sobre aquesta matèria.
Seran en tot cas incompatibles amb qualsevol ajut d’un altre organisme públic o privat, rebut pel mateix concepte.
L’Ajuntament podrà comprovar, pels mitjans que consideri adients, que les quantitats atorgades en base a les dades facilitades han estat reals i ajustades a les condicions exigides. Altrament es procedirà a reclamar dels beneficiaris el reintegrament de les quantitats percebudes així com la exigència d’altres responsabilitats que s’escaiguin.
En tot allò no regulat en la present convocatòria s’aplicarà l’establert a les bases reguladores i en allò no previst s’estarà a l’establert amb caràcter general a la Llei 38/2003 General de subvencions, de 17 de novembre, al RD 887/2006, de 21 de juliol, pel que s’aprova el Reglament de la Llei general de subvencions, les Bases d’execució del pressupost municipal de cada exercici, Llei 39/2015, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, articles 118 i següents del Reglament d’Obres, Activitats i Serveis dels ens locals de Catalunya, aprovat pel Decret 179/1995, de 13 de juny, i altra normativa concordant.
Amposta, 29 de maig de 2017
L’Alcalde,
Adam Tomàs Roiget.
Ajuntament d´Amposta · Pl. de l´Ajuntament, 3-4 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’Ajuntament
Edifici Lo Sindicat (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 · 43870 Amposta | Tel. 977 70 40 27
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies
Fab Lab TE (Ajuntament d´Amposta) · Av. de la Ràpita, 43 (edifici Lo Sindicat) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 94 50 | fablabte@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies
Biblioteca Comarcal Sebastià Juan Arbó (Ajuntament d´Amposta)
Adreça provisional: Av. de Sant Jaume 42-52 (Oficina de Turisme - Espai Km 0) · 43870 Amposta | Tel. 977 70 48 21 | bcsja@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies