Aquesta informació està anonimitzada en vigor de la Llei 19/2014 del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
Estem acabant d’actualitzar aquesta informació. Disculpin les molèsties.
Competències
Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local, tindran lloc els dilluns de cada mes, a les 9:15 hores, amb l’ordre del dia fixat per aquesta Alcaldia.
El ple extraordinari de l’11 de juliol va aprovar que la Junta de Govern Local té aprovades les següents competències:
La Junta de Govern Local, a més de les atribucions d’assessorament a l’Alcaldia i d’altres facultats que li atribueixen les Lleis i de les que pugui delegar-li el Ple dins de les seves competències, fent ús de les facultats previstes en els articles 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d’abril i 54.2 del Decret Legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, ostentarà, per delegació d’aquesta Alcaldia, les competències que la legislació vigent m’atorga amb caràcter delegable i que a continuació es relacionen, les quals són:
A) En matèria d’Urbanisme:
Aprovació dels instruments de planejament derivat de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple.
L’aprovació inicial i definitiva dels instruments de gestió urbanística. Aquesta delegació es fa amb caràcter general i amb relació a tots els instruments de gestió i a qualsevol de les seves fases o tràmits.
L’aprovació inicial i definitiva dels projectes d’urbanització o dels projectes d’urbanització complementària.
L’aprovació inicial i provisional dels plans parcial del sector d’urbanització prioritària.
L’aprovació, en el seu cas, dels acords d’exposició al públic dels avantprojecte, estudis, o per la modificació dels plans generals – POUM.
Qualsevol altre instrument de gestió urbanística i/o de planejament diferents als assenyalats anteriorment, regulats en la legislació urbanística aplicable i la competència de la qual correspongui a l’Alcaldia.
Els actes o acords municipals sobre cessió de vials i sobrants de vials, així com qualsevol altre acte municipal, que facin referència a la gestió urbanística i no estigui previst en els apartats anteriors, sempre que l’Alcaldia sigui competent per a la seva aprovació.
Tots els acords o actes municipals que fossin necessaris tant de tràmit com definitius, per poder executar els acords delegats en els apartats anteriors.
I qualsevol altre acte administratiu, de tràmit o definitiu, que fos necessari per l’execució de les competència que en aquesta matèria s’atribueixi per la legislació vigent.
B) En matèria de Personal:
L’aprovació de les bases i convocatòria per a la selecció definitiva del personal funcionari o laboral, així com l’aprovació de les bases per a la selecció del personal interí o personal laboral temporal.
L’aprovació de les bases i convocatòria que han de regir el concurs públic per a la provisió dels llocs de treball.
L’aprovació del nomenament del personal funcionari i contractació del personal laboral que superi els processos de selecció realitzat per l’Ajuntament.
L’aprovació de l’acabament dels contractes laborals del personal eventual o temporal.
La concessió de bestretes al personal.
La resolució de les sol·licituds d’assistència a activitats de formació o reunions de treball presentades pels empleats públics de l’Ajuntament, així com l’autorització de despeses derivades de l’assistència.
La resolució de les sol·licituds d’excedències, permisos, llicències, reconeixement de triennis, comissions de serveis, ampliacions de jornada, reduccions de jornada i altres drets quela normativa vigent, pactes i convenis els reconegui que siguin presentades pels empleats públics de l’Ajuntament.
L’assignació i modificació en l’assignació de treballadors a programes i línies convocats pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya.
L’aprovació dels convenis en pràctiques, ja siguin curriculars com extracurriculars, d’alumnes matriculats en centres educatius públics o privats.
C) En matèria de Contractació:
Les contractacions d’obres, de subministrament, de serveis, de concessió d’obres, de concessió de serveis, mixtes, contractes administratius especials, i els contractes privats quan el seu import no superi el 10% dels recursos ordinaris del pressupost, ni en qualsevol cas, la quantia de sis milions d’euros, inclosos els de caràcter plurianual quan la seva duració no sigui superior a quatre anys, sempre que el seu import acumulat de totes les anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni a la quantia assenyalada. Queda expressamentexclosa d’aquest delegació els contractes menors per import inferior a 1.000,00 euros (IVA exclòs), els quals serà competència de l’Alcalde o Regidor/a en qui delegui.
L’aprovació dels projectes d’obres i serveis dels contractes i concessions als quals fa referència els apartats anteriors, sempre que estiguin previstos en el pressupost municipal corresponent, així com l’aprovació dels plecs de condicions, expedients de contractació, autorització, disposició i aprovació de la despesa, determinació del sistema de selecció del contractista, acord d’adjudicació, determinació de les fiances i la resta de garanties exigides legalment, interpretació dels contractes, la seva resolució, modificació i novació, si s’escau, l’aprovació dels projectescomplementaris o reformats, l’aprovació de certificacions d’obres, l’aprovació dels preus nous o contradictoris, l’adjudicació de les obres complementàries, l’aprovació dels plans de seguretat i salut i qualsevol altres acte en execució de tots els contractes i concessions, als que es fa referència en l’apartat primer i s’han delegat a favor de la Junta de Govern Local.
La resolució dels acords sobre els expedients de responsabilitat contractual, per incompliment del contractista, en qualsevol dels contractes o concessions als quals s’ha fet referència a l’apartat primer d’aquesta delegació.
L’aprovació de les actes i informes de seguiments de les concessions de serveis i obres, la contractació de la qual s’ha delegat en el paràgraf primer d’aquest apartat.
La conversió i convalidació dels actes, contractes i concessions administratives, en els supòsits assenyalats en els apartats anteriors i la contractació de la qual ha sigut delegada la Junta de Govern Local.
També es delega a favor de la Junta de Govern Local, les competències atribuïdes a l’òrgan de contractació en aquells contractes, tant públics com privats, i concessions, la competència original dels quals està atribuïda a l’Alcaldia, d’acord amb allò que disposa l’article 21.ñ) i o) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les Bases de Règim Local i en la normativa de contractes de les administracions públiques.
I qualsevol altre acte administratiu, de tràmit o definitiu, que fos necessari per l’execució de les competències que en aquesta matèria s’atribueixi per la legislació vigent a l’Alcaldia i pugui ser delegat a favor de la Junta de Govern Local.
D) En matèria de Patrimoni:
L’adquisició de béns i drets de qualsevol classe, i per qualsevol de les fórmules admissibles en dret, sempre que el seu valor no excedeixi del 10% dels recursos ordinaris i en cap cas, excedeixi de tres milions d’euros. Dita adquisició comprendrà els actes d’autorització, disposició i reconeixement de l’obligació en matèria d’adquisició dels esmentats bens i drets.
L’alienació dels béns patrimonials immobles d’aquest Ajuntament sempre que la seva quantia no superi del 10% dels recursos ordinaris, i en cap cas, de la quantia de tres milions d’euros i sempre que la corresponent alienació estigui prevista en el Pressupost Municipal corresponent.
L’alienació dels béns patrimonials mobles d’aquest Ajuntament sempre que la seva quantia no superi el 10% dels recursos ordinaris, i en cap cas, de la quantia de tres milions d’euros.
L’aprovació dels expedients administratius de concessions de béns de domini públic, sempre que la seva quantia no superi el 10% dels recursos ordinaris i en cap cas excedeixi de la quantia de tres milions d’euros; així com l’aprovació dels plecs de condicions que han de regir la corresponent concessió; l’expedient de contractació; l’acord d’adjudicació; i fixació de les fiances i els acords sobre interpretació, resolució, caducitat, modificació, novació i qualsevol altre acord en execució dels contractes de concessions als quals s’ha fet referència anteriorment.
La resolució de sol·licituds d’ús d’instal·lacions municipals i béns mobles.
La concessió, constitució, modificació o extinció dels drets d’ús i habitació sobre habitatges de propietat municipal, en la forma estipulada en els articles 523 i següents del Codi Civil.
I qualsevol altre acte administratiu, de tràmit o definitiu, que fos necessari per l’execució de les competències que en aquesta matèria s’atribueixi per la legislació vigent a l’Alcaldia i pugui ser delegat a favor de la Junta de Govern Local.
E) En matèria de Gestió Econòmica:
L’autorització, disposició i reconeixement d’obligacions de quantia igual o superior a 1.000 euros (IVA exclòs), dins dels límits legalment establerts.
L’aprovació de les cessions de crèdit quan l’òrgan competent per aprovar l’obligació sigui la Junta de Govern Local.
F) En matèria de Subvencions:
La sol·licitud i acceptació de tot tipus de subvencions, atorgades a favor d’aquest Ajuntament, llevat d’aquells supòsits en els que la seva normativa específica expressament exigeix sol·licitud i/o l’acceptació per part del Ple Municipal.
L’aprovació de les convocatòries de subvencions, tant de concurrència competitiva com no competitiva, que aquest Ajuntament atorgui en favor d’entitats públiques o privades, ja siguin persones físiques o jurídiques.
La resolució de tots els expedients de subvencions, tant nominatius com no nominatius, així com la incoació i tramitació, si s’escau, dels expedients de reintegrament.
L’aprovació dels convenis de subvencions, que aquest Ajuntament atorgui en favor d’entitats públiques o privades, ja siguin persones físiques o jurídiques, llevat d’aquells supòsits en els que la seva competència correspongui al Ple municipal. Aquesta facultat comporta també la de pròrroga, reformulació o modificació.
L’aprovació de les justificacions corresponents, de conformitat amb el previst en les bases de les convocatòries respectives i en les esmentades Bases d’execució pressupostàries.
L’aprovació dels convenis de col·laboració o de patrocini amb entitats, públiques o privades, o administracions públiques, en virtut del qual s’atorguin determinades subvencions o ajudes, a favor d’aquest Ajuntament, a excepció dels convenis de col·laboració interadministratius els quals la competència estigui atribuïda al Ple Municipal.
G) En matèria de Gestió Tributària:
L’aprovació de llistats i padrons cobratoris, així com les seves baixes i modificacions.
La concessió d’ajornaments i fraccionaments en els termes que estableix la legislació tributària vigent.
Acordar la devolució d’ingressos i fiances, avals i garanties, quan la competència correspongui a l’Alcaldia.
La compensació de deutes vençudes, liquidades i exigibles.
La resolució de sol·licituds de beneficis fiscals per a l’IVTM, exclosa les bonificacions per minusvalidesa regulades a l’Ordenança Fiscal vigent.
La resolució de sol·licituds d’exempcions i bonificacions, així com l’aplicació d’infraccions i sancions en les taxes municipals, exclosa l’aprovació de la taxa de gual per altes, baixes i canvis de nom.
H) En matèria d’Intervenció en l’Activitat dels Particulars:
L’atorgament de llicències de la seva competència, així com la revocació i l’autorització de la transmissió d’aquestes a tercers, a excepció d’aquelles altres que les lleis sectorials ho atribueixin expressament al Ple o que, per raons d’urgència, l’Alcaldia consideri convenient la seva immediata concessió.
I) En matèria de Serveis Públics:
Es delega a la Junta de Govern Local la potestat d’aprovació de les instruccions, calendaris, directrius, etc. relatius als serveis públics municipals sempre que aquesta competència no estigui atribuïda expressament al Ple Municipal.
J) En matèria de Responsabilitat Patrimonial:
Es delega en la Junta de Govern Local la resolució de tots els expedients de responsabilitat patrimonial, incoats tant d’ofici com a instància de part, que els particulars reclamin contra l’Ajuntament d’Amposta.
I qualsevol altre acte administratiu, de tràmit o definitiu, que fos necessari per l’execució de les competències que en aquesta matèria s’atribueixi per la legislació vigent o futura a l’Alcaldia i estiguin relacionades amb les matèries delegades a favor de la Junta de Govern Local.
K) Altres Delegacions Genèriques:
Sens perjudici de les delegacions establertes anteriorment, aquesta Alcaldia-Presidència, també delega en favor de la Junta de Govern Local les DELEGACIONS GENÈRIQUES següents:
La resolució dels recursos administratius de reposició, tant potestatius com obligatoris, que s’interposin sobre actes o acords definitius adoptats per la Junta de Govern Local per delegació de l’Alcaldia.
La resolució de les reclamacions administratives prèvies a l’exercici d’accions judicials de qualsevol naturalesa prevista en la legislació vigent, que s’interposin contra actes o acords adoptats per la Junta de Govern Local per delegació de l’Alcaldia.
La resolució del recurs extraordinari de revisió, en els supòsits previstos en la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, sobre actes o acords dictats per la Junta de Govern Local, per delegació de l’Alcaldia.
Els acords de revocació d’actes, en els supòsits previstos en l’article 109.1 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, sobre actes o acords dictats per la Junta de Govern Local per delegació de l’Alcaldia, així com la rectificació d’errades de fet, aritmètics o material, previst en l’article 109.2 del mateix text legal.
L’aprovació, supervisió, modificació, extinció i efectes dels convenis de col·laboració que l’Ajuntament d’Amposta vulgui signar en l’àmbit de les seves competències, sempre i quan l’aprovació es trobi atribuïda a l’Alcalde.
La designació de persones responsables de plans locals i altres instruments de planificació, gestió i/o execució, quan la competència correspongui a l’Alcaldia.
La designació de procuradors i lletrats, en la representació i defensa de l’Ajuntament, en aquells processos administratius i/o judicials que siguin competència d’Alcaldia.
I qualsevol altre acte administratiu, de tràmit o definitiu, que fos necessari per l’execució de les competències que en aquesta matèria s’atribueixi per la legislació vigent o futura a l’Alcaldia i estiguin relacionades amb les matèries delegades a favor de la Junta de Govern Local.
Composició i horari 2023-2027
Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local, tindran lloc els dilluns de cada mes, a les 9:15 hores, amb l’ordre del dia fixat per aquesta Alcaldia.
A més, la resta dels regidors de govern també assisteixen a les Juntes de Govern Local per estar informats de tots els assumptes.
Composició i horari 2019-2023
Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local, tindran lloc els dilluns de cada mes, a les 8:15 hores, amb l’ordre del dia fixat per aquesta Alcaldia
A més, la resta dels regidors de govern també assisteixen a les Juntes de Govern Local per estar informats de tots els assumptes.
Composició i horari 2015-2019
Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local, tindran lloc els dilluns de cada mes, a les 8:15 hores, amb l’ordre del dia fixat per aquesta Alcaldia.
La Junta de Govern Local està presidida per l’alcalde, Adam Tomàs, i integrada pels següents membres
Miquel Subirats Garriga
Susanna Sancho Maigí
Tomàs Bertomeu Balart
Ramon Bel Serrat
Marc Fornós
Joanna Isabel Estévez González
A més, la resta dels regidors de govern també assisteixen a les Juntes de Govern Local per estar informats de tots els assumptes.
Composició i horari 2011-2015
Les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local, tindran lloc els divendres de cada mes, a les 9:00 hores, amb l’ordre del dia fixat per l’Alcaldia.
La Junta de Govern Local està presidida per l’alcalde, Manel Ferré, i integrada pels següents membres
Maria Isabel Ferré Roca
José Manuel Ferré Aixendri
Francisco Paz Belmonte
José Antonio José Nos
José Antonio Obalat Martí
Josep Garriga Reverté
Laia Subirats López
A més, la resta dels regidors de govern també assisteixen a les Juntes de Govern Local per estar informats de tots els assumptes.