• Webs Municipals  

Tapar/Destapar

Article del mes de setembre de 2018

publicat el 28/09/2018

Desprès de l’estiu comença el nou curs polític. Un nou curs polític amb una tardor que es preveu calenta a nivell nacional, el tema del judici als nostres presos polítics serà clau pel devenir del país; l’aniversari de les garrotades i el referendum serà també un momentum interessant .

Però també perquè tots els partits i candidats preparen/preparem les seves/nostres candidatures. També és el temps que el nostre alcalde fa/ promet/estudia tot el que no han fet durant tres anys. L’últim any de legislatura, per a alguns, és com el setembre, la recuperació o l’antiga revàlida. És l’oportunitat dels mals estudiants, de qui s’ho ha deixat tot per l’últim moment.

Però que s’ha fet durant 3 anys? Tapar. Tapar que no s’ha fet una bona gestió. Tapar que no hi havia un projecte de ciutat. Tapar que no s’estava preparat per governar la ciutat. I, mentrestant, l’oposició intentar destapar els casos de mala praxis, inoperància o el problemes de la ciutat.

Tapar i destapar haurien de ser dos verbs que haurien de desapareixer del nostre vocabulari polític. I com es fa això? Amb una verdarera transparència dels fets. No només amb una transparència de web, si no amb una claretat de gestió, una explicació global del projecte de la ciutat i, objectius i rendiment de comptes. Hi ha una part de la política anomenada "govern obert" que serveix per apropar el govern al ciutadà amb tres principis transparència, participació i col·laboració. És alguna cosa que com a candidat a les pròximes eleccions municipals tinc clar que és clau per a què la gent torni a confiar en la política i en els polítics.

I parlo, a tall d’exemple, de govern obert versus un govern que tapa contractacions a empreses terceres sense un conveni, i que per moltes vegades que es demani als plens, via instància, personalment, o en una roda de premsa,… no es dóna cap informació ni cap explicació. Això no és un govern transparent. S’ha de ser barrut. S’ha de ser cínic. O pendre’ns a tots els ciutadans pel "pito del sereno" quan passen aquestes coses en Ajuntaments importants que presumeixen, a toc de conveni, per tots els mitjans de comunicació. L’única sol·lució serà denunciar l’ajuntament al Defensor del Ciutadà per a que l’ajuntament respongui i reconegui la mala pràxis.

Els segells infoparticipa no serveixen de res si no s’aplica l’ètica. Altre cas flagrant de mala gestió i aquest molt molt greu és la falta d’un responsable de dades a l’Ajuntament, l’entrada de la nova llei de Protecció de Dades, la famosa RGPD. No tenir- lo pot suposar unes conseqüències enormes i multes millionàries per a l’Ajuntament. S’han donat casos de gent que ha vist exposades les seves dades personals en convenis d’associacions, demanem una explicació clara sobre el tema, i una sol·lució ràpida. I ja que en linies anteriors parlàvem de participació, us comento que l’Ajuntament ha encarregat un projecte de participació que ens sembla totalment insuficient, amb un import biannual, i que l’alcalde, en declaracions a la ràdio, ja té clar que sortirà renovar l’antiga font de la plaça de mercat. Participació dirigida? On som a Veneçola? Pot ser els ho agradaria a ERC però, per sort, som a Catalunya i tenim altres valors. Un projecte com aquest se l’ha de creure totalment un Ajuntament a l’hora d’emprendre’l, creiem que en aquest cas a Amposta no és així, tot i portar-ho al seu programa polític.

Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'Ajuntament