Descripció
Aquest tràmit us permet sol·licitar o renovar la targeta d’aparcament preferencial per a persones amb disminució.
L’objectiu de la targeta és facilitar la circulació, l’autonomia personal i la integració social i professional de les persones titulars. La targeta s’haurà de demanar a l’ajuntament del municipi en el qual s’està empadronat.
Qui el pot demanar
Segons la modalitat de targeta, poden sol·licitar-la:
- Targeta per a conductor: persones majors de 18 anys, amb discapacitat reconeguda igual o superior al 33% que superin el barem de mobilitat i tinguin el permís de conduir.
- Targeta per a no conductor:
- Persones majors de 3 anys que superin el barem de mobilitat.
- Infants menors de 3 anys amb pluridiscapacitat que depenguin d’aparells tècnics imprescindibles per dur a terme les funcions vitals de manera continuada.
- Persones majors de 3 anys amb una agudesa visual bilateral igual o inferior a 0,1 amb correcció, o una reducció concèntrica del camp visual igual o menor a 10 graus, amb certificat específic als efectes del Centre d’Atenció a Discapacitats.
Període de l’any en què es pot demanar
Durant tot l’any.
Termini de la sol·licitud
No n’hi ha.
Preu/ Taxa
Aquest servei és gratuït.
Mitjans de pagament
Segons indiquin ordenances les fiscals
Normativa
- Llei 13/2014, del 30 d’octubre, d’accessibilitat.
- Decret 97/2002, de 5 de març, sobre la targeta d’aparcament per a persones amb disminució i altres mesures adreçades a facilitar el desplaçament de les persones amb mobilitat reduïda (DOGC 3602, 25.3.2002).
- Reial Decret 1056/2014, de 12 de desembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d’emissió i ús de la targeta d’estacionament per a persones amb discapacitat
- Recomanació de la Unió Europea 1998/376/CE de 4 de juny de 1998 i 2008/205/CE de 3 de març de 2008.
Termini de Resolució
Tres mesos a contemplar des de la data de registre de la sol·licitud (art. 42.3 de la LRJAP i modificacions).
Silenci administratiu
El silencia administratiu és negatiu.
Normativa del silenci administratiu
- Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú i modificacions posteriors.
Vies de reclamació
Les ordinàries del procediment administratiu.
Com es pot sol·licitar?
Presencialment:
- Descarregui el formulari PDF de la sol·licitud fent clic al botó "Tramitació presencial (descarregar PDF)".
- Pot emplenar la sol·licitud d’una d’aquestes dos maneres:
- Imprimir-la en paper i emplenar-la amb un bolígraf. Li aconsellem escriure amb majúscules o amb "lletra d’impremta".
- També pot emplenar-la des del seu ordinador amb el programa Adobe Reader i imprimir-la després.
- Si el tràmit té algun document o formulari addicional també l’haura d’imprimir i emplenar.
- Una vegada emplenada i signada haurà de lliurar presencialment la sol·licitud al Registre General de l’Ajuntament d’Amposta, situat a la plaça de l’Ajuntament, 3-4.
Telemàticament:
Aquest tràmit disposa d’un formulari online específic per tal de realitzar la seva tramitació:
- Faci clic al botó "Tramitació online".
- En el cas que el tràmit requereixi identificació, s’haurà d’autenticar amb uns dels Certificats digitals suportats, amb l’idCAT Mòbil o amb el sistema Cl@ve.
- Emplenar el formulari amb les dades oportunes.
- Adjuntar la documentació a aportar.
- Emplenar i adjuntar els formularis addicionals, si n’hi ha.