• Webs Municipals  

Investigació a Urbaser

Article del mes d’octubre de 2017

publicat el 29/10/2017

Moció per demanar una investigació a l’empresa URBASER (empresa de Florentino Perez), per irregularitats i incompliments de contracte.

L’empresa Urbaser (Florentino Perez) va guanyar el concurs per netejar la via pública a Amposta.

Una feina, que després de guanyar dos concursos més, representa la major part de la neteja viaria a Amposta.

Fins aquí cap problema.

On comencen les irregularitats:

1-L’empresa Urbaser (Florentino Perez) ha estat treballant amb un local del c/st.Josep sense cap llicència. Per Florentino barra lliure. En demanar jo una inspecció al local, és quan es descobreix això.

2-Al contracte URBASER es compromet, que si una màquina es trenca, serà substituïda en 3 hores. MENTIDA. Tenim partes on van passar dies, sense ser substituïdes.

3-Els treballadors d’URBASER quan estaven de baixa o de vacances no eren substituïts. Amb els problemes que això comporta, no podien netejar bé Amposta. Així consta a partes d’incidències que disposem.

4-Hi ha màquines molt velles, i també parts d’aquestes màquines, que serveixen per netejar que no funcionen (la part central de neteja d’una màquina per exemple).

5-Màquines que havien de treballar a Amposta, però un dia a la setmana li tapaven l’escut d’Amposta i se l’emportaven a treballar a un altre municipi.

6-No respectar els drets laborals dels treballadors.

I podríem continuar.

Per això volem una investigació, i un cop demostrades totes aquestes irregularitats, totes aquestes mancances de servei. Se li reclamin els diners pels serveis que no han fet. I les sancions que marqui la llei.

Quan una empresa guanya un concurs, per fer un servei a Amposta la de complir. És a dir, ha de fer la feina per la qual li paguem. No tolerarem que ens enganyin, que li cobrin uns diners als ciutadans d’Amposta per una feina que no fan o no fan correctament. Sigui l’empresa del Florentino Perez o de qualsevol altre. No li tenim temor a ningú, ni li devem favors a ningú.

Per això:

1- Demanem una investigació a l’empresa URBASER, per irregularitats i incompliments de contracte.

Postdata: Que un càrrec de l’ajuntament tingues col·locat al seu a fill a URBASER és "casualitat", això ens diuen. Natros no creiem en casualitats. I vatros?

Teleassistència

Moció per finançar el servei de teleassistència a la gent gran, amb discapacitat i dependència i amb pocs recursos econòmics i crear un registre d’aquestes persones que visquin soles.

El servei de teleassistència consisteix en la instal·lació d’un aparell molt senzill a l’habitatge a la persona usuària, connectant mitjançant la línia telefònica a una central receptora, amb la qual es pot comunicar en cas d’urgència.

També és dona un penjoll o polsera que permet moure’s lliurement per la casa, fins i tot dutxar-se, amb la seguretat de poder contactar amb la central des de qualsevol lloc.

Volem un servei centrat en la persona, que permet millorar la qualitat de vida, l’autonomia i la seguretat d’aquesta i la seva família. És un servei permanent, funciona les 24 hores del dia, cada dia de l’any. La seva finalitat és ajudar a la gent gran, discapacitat i/o dependent perquè puguin continua vivint al seu domicili amb seguretat i reduint el risc d’aïllament.

Des del centre d’atenció de teleassistència, l’equip de professionals, atén la consulta o avís de la persona usuària i activen, si cal, el recurs més adequa a la situació: localitzar les persones de contacte (familiar, amics...), desplaçar al domicili una unitat mòbil o activar serveis d’urgències (061, bombers, guàrdia urbana...).

La realitat a Amposta és que no tenim un registre de totes les persones grans, amb discapacitat i/o dependència i és del tot necessari. Volem tenir un control per vetllar per totes aquestes persones que no disposen d’aquest servei.

Tots segurs que coneixem casos. Per exemple em va vindre a vore la Sra. Conchita. Ella viu sola, va patir un ictus i pateix pel fet d’estar sola. I amb una pensió no contributiva de poc més de 4000 euros, no pot fer-hi front per pagar el servei. O al sr. Josep que amb una pensió mínima tampoc i amb gairebé 80 anys i les seves malalties està del tot desprotegit.

Estem parlant de gent que podrien ser els nostres pares, els nostres avis, gent que ha treballat tota la vida i que l’ajuntament li continua cobrant impostos (que consti).

Crec que és de justícia, que es mereixen aquest servei i poder viure a casa seva amb tranquil·litat, amb la seguretat que si li passa res, només tocant un botó rebran tota l’ajuda que necessitin.

És molt trist i diu molt poc de la solidaritat d’un poble quan sents que una persona gran ha mort sola, i a mort per això, per no tenir ningú que vetlles per ella.

25 euros al mes per garantir i protegir la nostra gent gran que no tenen recursos, és del tot assumible, per això ho demanem. Si cal, des de SOM AMPOSTA ens comprometem a col·laborar econòmicament en el projecte. Un cop tinguem el registre cal actuar i no deixar cap persona abandonada. Hem d’estar units, entre tots ho farem possible.

Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’AjuntamentRSS de l’Ajuntament