• Webs Municipals  

La gestió de la incertesa

publicat el 20/08/2020

La pandèmia mundial de la covid-19 i tot el que se n’ha derivat ens ha enfrontat a tothom a situacions inesperades. La gestió de la incertesa, en tots els àmbits, des del personal fins al professional, ha esdevingut indispensable, encara que no sempre ha sigut o és fàcil. Començaran les classes amb normalitat? Què passarà amb la feina si el o la nostra filla s’ha d’aïllar? Ens hem de preparar per a noves restriccions? Quan es faran activitats culturals amb normalitat? Quan es podrà reobrir el centre de dia? Quan es reobriran les visites a la residència de gent gran? Interrogants que mentre escrivim aquestes línies no podem resoldre. I no ho podem fer perquè vivim en un entorn incert i les decisions són canviants en funció de l’evolució de la pandèmia. Una situació que ha sacsejat tot el món i ha imposat canvis globals.

Aquesta incertesa, des del punt de vista de l’administració local, no ens afectarà només els propers mesos. L’escenari que ens deixarà la covid-19 per a la legislatura no serà, en cap cas, aquell escenari que ens plantejàvem al maig del 2019 i segurament s’anirà modificant en funció de les circumstàncies i de com evolucioni l’afectació de la pandèmia. A hores d’ara, tenim la previsió de tancar el pressupost del 2020 amb un dèficit de 2,5 milions d’euros. Una xifra negativa, sí, i que amb la gestió que portàvem hauria estat impensable. Però la covid-19 tot ho ha canviat. També el pressupost municipal de l’Ajuntament d’Amposta.

Pot haver-hi la imatge o la percepció –fomentada per alguns malintencionats- que durant els mesos de confinament i els posteriors, l’activitat –i per tant la despesa pública- de l’Ajuntament d’Amposta ha disminuït. Això és absolutament fals. Si bé hi hagut àrees que han vist minimitzades dels seves possibilitats de realitzar activitat, els recursos econòmics previstos en les seves partides s’han redistribuït per fer front a les necessitats plantejades per la crisi de la covid-19. Hem fet unes ajudes covid als negocis que van haver de tancar durant l’Estat d’alarma, hem aprovat unes subvencions a entitats i empreses per poder desenvolupar un model de lleure segur i inclusiu, vam crear una oficina covid per donar suport a la ciutadania i l’empresariat en la sol·licitud d’ajudes de totes les administracions, hem incrementat les partides d’ajuts d’urgència social davant l’increment de necessitat per la crisi derivada de la covid, hem deixat d’ingressar pels serveis que van deixar de prestar, com la piscina o les llars d’infants, malgrat mantenir l’estructura de personal i de manteniment dels equipaments,...

Malgrat la situació derivada de la covid-19, la gestió econòmica feta els darrers anys, amb una rebaixada de l’endeutament del 70% al 40% ens permetrà constituir nous préstecs per continuar dinamitzant i millorant la nostra ciutat. Malgrat tot, potser no amb la previsió que vam fer fa un any quan vam presentar el Pla d’Acció Municipal, el nostre PAM. No renunciem a cap ni un d’aquells projectes, però sí que haurem de replantejar-nos la temporalització de les actuacions. I potser alguna d’aquelles inversions no es veuran completades, com esperàvem fa un any. Obres com la reurbanització de l’avinguda Catalunya, l’avinguda Generalitat o l’obertura del Josep Tarradelles, obres que depenen al préstec, segurament s’hauran de retardar. No hi renunciem, però no podrem fer-les tan aviat com esperàvem.

Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies | RSS de l’AjuntamentRSS de l’Ajuntament