• Webs Municipals  

Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Sol·licitud d’ajornament de les quotes de la Seguretat Social per a empreses

COVID-19: Sol·licitud d’ajornament de les quotes de la Seguretat Social per a empreses


Aquest tràmit és de caràcter estatal, pel que tota la relació serà entre les empreses i la Seguretat Social. Tota la informació continguda en aquesta pàgina és merament informativa.

En que consisteix l’ajornament de les quotes de la Seguretat Social de les empreses?

La Tresoreria General de la Seguretat Social podrà atorgar l’ajornament del pagament de les quotes d’abril, maig i juny de 2020, les quals podran ser ajornades, per un termini màxim de 5 anys, amb un interès del 0,5%.

Quins requisits ha de complir l’empresa per sol·licitar l’ajornament per causa del COVID-19?

L’empresa que pretengui sol·licitar l’ajornament d’alguna o de totes les quotes anteriorment referides, no deurà tenir ajornaments vigents anteriors.

De quin termini disposa l’empresa per tramitar la sol·licitud d’ajornament de les quotes de la Seguretat Social i com ha de tramitar-les?

Les empreses podran presentar la seva sol·licitud, els 10 primers dies naturals a la meritació de la quota mensual.

Les sol·licituds d’ajornament que es presentin amb posterioritat, els resultarà d’aplicació l’interès de demora.

On ha de presentar l’empresa aquesta sol·licitud d’ajornament?

Aquesta sol·licitud s’haurà de presentar telemàticament a la Seu Electrònica de la Seguretat Social .

No m’han concebut la moratòria de les quotes del règim d’autònom, puc sol·licitar el seu ajornament?

L’ajornament és una alternativa a la denegació d’una moratòria de les quotes de maig i juny de 2020, ja que l’abril de 2020 únicament podrà ser ajornat.

Aquestes mesures (moratòria i ajornament) són incompatibles entre si. És a dir no podem sol·licitar moratòria i ajornament d’una mateixa quota.

Amb el cas d’aquells autònoms que hagin sol·licitat la prestació extraordinàriaper cessament de l’activitat i per tant, no han de cotitzar a la Seguretat Social durant el període de dita prestació, si se’ls cobra la quota per no haver estat resolt encara el cessament, aquesta serà retornada per la Tresoreria General de la Seguretat Social. Per tant, no s’ha de sol·licitar ni moratòria ni ajornament de quotes.

Sol·licitud

Instruccions per sol·licitar aquest tràmit:

  1. Anar al tràmit de la Seu Electrònica de la Seguretat Social.
  2. Seguir les instruccions per tal d’enviar el tràmit.

Si té algun dubte pot contactar amb l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i l’Empresariat davant del Covid-19 i l’atendrem el més aviat possible.


Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'Ajuntament