• Webs Municipals  

Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Flexibilització dels contractes de llum de persones autònomes i empreses, i suspensió del pagament de les factures

COVID-19: Flexibilització dels contractes de llum de persones autònomes i empreses, i suspensió del pagament de les factures


Aquest tràmit és de caràcter estatal, pel que tota la relació serà entre les empreses o persones treballadores autònomes amb el Govern d’Espanya.

En que consisteixen les mesures de flexibilització del contracte de llum per autònoms i empreses?

De forma excepcional, mentre duri l’estat d’alarma, les persones autònomes i les empreses, podran sol·licitar a les companyies de llum, la suspensió del subministrament o, el canvi de potència o peatges, amb el cas de trobar-se afectades per les mesures adoptades per la crisi del COVID-19.

Altrament, podran sol·licitar la suspensió i el fraccionament del pagament de les factures de llum dintre del període de l’estat d’alarma.

Quines són concretament aquestes mesures de flexibilització?

Les mesures de flexibilització que es poden sol·licitar són:

  • La suspensió temporal del subministrament de llum.
  • La modificació del contracte o de les pròrrogues (bàsicament potències contractades).
  • Suspensió i fraccionament del pagament de les factures.

Aquestes mesures no tindran cap cost ni penalització per als seus sol·licitants.

En que consisteix la suspensió i el fraccionament del pagament de factures durant l’estat d’alarma?

Bàsicament, si el titular del subministrament sol·licita la suspensió de factures, tindrà dret a fraccionar el pagament de les factures emeses durant l’estat d’alarma.

Les factures no pagades, s’hauran de fraccionar en el període de 6 mesos següents.

Com he de tramitar aquesta sol·licitud?

Aquesta sol·licitud s’ha de presentar directament a la subministradora de llum.

Les companyies subministradores han habilitat en els seus webs, informació concreta de com sol·licitar algunes de les mesures anteriors, la documentació i la resta d’informació complementària sobre les gestions.

Quant de temps disposo per sol·licitar novament el subministrament amb les condicions anteriors?

Disposareu d’un termini de tres mesos des de la finalització de l’estat d’alarma per sol·licitar a la vostra companyia de llum tornar a les condicions anteriors de subministrament.

Aquestes reactivacions de subministrament o modificacions s’hauran de fer per part de la companyia de llum en el termini de 5 dies naturals i, sense cap cost addicional, excepte per millores en les modificacions contractuals del subministrament.

Disposeu de més informació a Medidas urgentes en el ámbito social y económico para hacer frente al COVID-19 -Ministerio de Derechos Sociales y Agenda 2030.



Si té algun dubte pot contactar amb l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i l’Empresariat davant del Covid-19 i l’atendrem el més aviat possible.




Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'Ajuntament