• Webs Municipals  

Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Dret de resolució de contractes sense penalització a consumidors i usuaris

COVID-19: Dret de resolució de contractes sense penalització a consumidors i usuaris


Aquest tràmit és de caràcter privat, pel que tota la relació serà entre la ciutadania amb les empreses.

En que consisteix aquest dret que es garanteix als consumidors i usuaris?

Aquest dret garanteix a consumidors i usuaris, els quals durant el període de l’estat d’alarma hagin comprat béns o sol·licitat serveis els quals no han rebut o no s’han prestat, poder resoldre el contracte sense cap tipus de penalització en un termini de 14 dies des de la seva adquisició.

Quines possibilitats ofereix aquest dret de resolució?

Aquest dret ofereix diferents possibilitats, en el moment que el bé o servei siguin d’impossible compliment per causes derivades de la declaració de l’estat d’alarma:

  • Oferiment de bons o vals per la quantia del bé comprat o el servei pagat.
  • Devolució íntegra dels diners sense penalització, exceptuant les despeses que s’hagin pogut generar per part del venedor.
  • Qualsevol altra solució que entre les parts (comprador i venedor) es pugui acordar.

Com he de fer sol·licitar la devolució dels diners pagats pels béns o pels serveis adquirits?

Per tal d’arribar a una de les solucions anteriors, el consumidor o usuari afectat, haurà de comunicar-ho a l’empresa venedora o prestadora del servei per arribar a una solució amistosa.

Si transcorreguts 60 dies, sense que hagi rebut el bé comprat o el servei pagat, el venedor haurà de fer la devolució dels imports pagats, excepte sobre aquelles despeses que s’han pogut generar. Aquestes despeses s’hauran de detallar i especificar al consumidor o usuari, en un termini màxim de 14 dies.

Que passa si tinc contractat un servei que perdura en el temps i no se’m presta?

Amb el cas de la prestació d’aquells serveis anomenats de "tracte successiu", l’empresa que presta el servei haurà d’oferir opcions per recuperar-lo en un moment posterior.

Si el consumidor o usuari no pogués rebre el servei per causes justificades derivades de l’estat d’alarma o, no acceptés les condicions de recuperació del servei, tindria dret a que se li retornessin els imports abonats o es reduïssin aquests imports per la situació actual.

L’empresa no podrà cobrar el servei fins que no es pugui prestar el servei amb normalitat.

La rescissió del contracte serà per acord de les parts.

I si tinc contractat un viatge i no he pogut anar o no podré anar?

Els consumidors i usuaris d’aquells viatges cancel·lats per les mesures adoptades en l’estat d’alarma, tindran dret a obtenir un bo o val per l’import pagat que podrà ser utilitzat en el període d’un any, a comptar des de la pèrdua de la vigència de l’estat d’alarma.

Si no s’utilitza el bo o val que s’ha entregat, el consumidor tindrà dret a sol·licitar la devolució de diners pagats.

Si es sol·licita per part del consumidor la rescissió del viatge adquirit, l’empresa o minorista haurà de tornar els diners pagats en un termini màxim de 60 dies, de forma total o parcial, atenent les circumstàncies de cada cas.



Si té algun dubte pot contactar amb l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i l’Empresariat davant del Covid-19 i l’atendrem el més aviat possible.




Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'Ajuntament