• Webs Municipals  

Inici Serveis i tràmits Oficina d’Atenció a la Ciutadania i a l’Empresariat davant del Covid-19 COVID-19: Sol·licitud ajut empreses cooperatives de l’economia social per a projectes de transformació digital i nous models de negoci

COVID-19: Sol·licitud ajut empreses cooperatives de l’economia social per a projectes de transformació digital i nous models de negoci


Aquest tràmit és de caràcter autonòmic, pel que tota la relació serà entre les empreses cooperatives i la Generalitat de Catalunya.

Qui pot accedir a aquest ajut?

Podran accedir a aquest ajut les empreses cooperatives de l’economia social amb seu a Catalunya amb la finalitat de crear projectes singulars per a la reactivació socioeconòmica.

Quin és l’objecte de l’ajut?

La línia d’ajuts a les empreses cooperatives de l’economia social té per objecte la reactivació de l’economia social, a través de processos d’intercooperació i actuacions estratègiques per tal superar la crisi del COVID19.

A falta de la publicació de la convocatòria, es desconeix informació més específica sobre aquest ajut.

Quines línies d’ajuts es publicaran?

Existiran tres línies d’ajut en la convocatòria:

  • Línia A. Projectes de reactivació econòmica:
    • Promoguda almenys per dues empreses cooperatives.
    • La facturació individual o conjunta ha de ser superior a 500.000 euros anuals.
  • Línia B. Projectes singulars de reactivació econòmica:
    • Per promoure projectes singulars d’intercooperació, fusió i creixement de l’activitat econòmica i els llocs de treball.
    • La intercooperació ha d’estar promoguda almenys per dues empreses cooperatives.
    • De manera individual o conjunta han de superar els 2 MEUR.
  • Línia C. Projectes singulars d’alt impacte estratègic de l’economia social:
    • Projectes de creixement i intercooperació per dimensionar i posicionar el mercat de l’economia social.
    • La intercooperació ha d’estar promoguda almenys per dues empreses cooperatives.
    • De manera individual o conjunta han de superar els 2 MEUR.

Quins són els conceptes subvencionables de l’ajut?

Són subvencionables les següents despeses:

  • Despeses per elaborar l’estudi de viabilitat tècnica i econòmica del projecte.
  • Remuneracions del personal participant en el projecte, amb un màxim de 32.000 euros.
  • Despeses de desplaçaments de les persones contractades per l’empresa.
  • El 100% de les despeses quan s’utilitzi el transport públic.
  • Despeses de lloguer per desenvolupar el projecte.
  • Despeses de comunicació i difusió del projecte.
  • Despeses de formació i organització de tallers, actes i sessions.
  • Assegurances.
  • L’import de l’IVA suportat i no recuperable.
  • Despeses indirectes fins a un màxim d’un 15% de l’import total del projecte.
  • Despeses d’amortització dels béns.
  • Despeses de l’informe de l’auditor per justificar la subvenció.
  • Altres despeses relacionades amb el projecte que siguin necessàries per al seu desenvolupament.

Quant i com s’abonarà l’ajut?

Les empreses beneficiàries rebran per avançat el 90% de l’import de l’ajut, sense presentar garanties o avals al respecte.

El 10% restant es pagarà justificat l’ajut.

És compatible aquest ajut amb altres ajuts?

Aquest ajut és compatible amb altres ajuts de la mateixa finalitat atorgats per altres Administracions Públiques.

Com he de tramitar aquesta sol·licitud?

A la falta de publicació de la convocatòria, l’ajut s’haurà de sol·licitar en el web de la Generalitat de Catalunya.



Si té algun dubte pot contactar amb l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania i l’Empresariat davant del Covid-19 i l’atendrem el més aviat possible.

Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'Ajuntament