Ajuntament d´Amposta

 

agenda
escolta l´Agenda Cultural de la setmana
escolta el darrer butlletí informatiu
Federació de Ràdios Locals de Catalunya
Revista Amposta
Ajuntament d´Amposta
La Xarxa, comunicació local

Es redueixen un 20% les urgències als punts d'atenció continuada dels CAP de les Terres de l'Ebre S'incrementa un 17% l'activitat domiciliària i un 30%

publicat el 18/10/2012



Així mateix, les urgències a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, hospital de referència, tampoc s'han incrementat i s'han reduït entorn a un 3%. Tot i que és difícil trobar una explicació a la davallada de la pressió assistencial en aquests punts, la directora d'atenció primària de les Terres de l'Ebre, Maria Ferré, ha explicat que una major conscienciació de la població a utilitzar racionalment els recursos públics, i també el fet que hi hagi menys hores de servei que abans, poden ser un dels motius d'aquestes xifres. Ferré també ha explicat que han comprovat si els metges de família han notat un increment de les visites en l'horari habitual a les consultes que compensi aquesta davallada però tampoc ha estat així. De fet, l'activitat s'ha reduït en un 1,5%.

Per contra, el que sí que s'ha incrementat és l'assistència domiciliària -on l'equip mèdic es trasllada a la residència del pacient- en un 17%, i també l'atenció telefònica en un 30%, a través de les trucades al 061 i al 112. 

Alt grau de satisfacció
D'altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre celebrat aquest dimecres també s'ha donat a conèixer els resultats de l'enquesta de satisfacció dels usuaris de l'atenció primària sobre la utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit punts sobre deu, que supera en dos dècimes l'anterior enquesta. La xifra coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L'índex de fidelitat dels usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.

Així mateix, les urgències a l'Hospital Verge de la Cinta de Tortosa, hospital de referència, tampoc s'han incrementat i s'han reduït entorn a un 3%. Tot i que és difícil trobar una explicació a la davallada de la pressió assistencial en aquests punts, la directora d'atenció primària de les Terres de l'Ebre, Maria Ferré, ha explicat que una major conscienciació de la població a utilitzar racionalment els recursos públics, i també el fet que hi hagi menys hores de servei que abans, poden ser un dels motius d'aquestes xifres. Ferré també ha explicat que han comprovat si els metges de família han notat un increment de les visites en l'horari habitual a les consultes que compensi aquesta davallada però tampoc ha estat així. De fet, l'activitat s'ha reduït en un 1,5%.
Per contra, el que sí que s'ha incrementat és l'assistència domiciliària -on l'equip mèdic es trasllada a la residència del pacient- en un 17%, i també l'atenció telefònica en un 30%, a través de les trucades al 061 i al 112. 

Alt grau de satisfacció
D'altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre celebrat aquest dimecres també s'ha donat a conèixer els resultats de l'enquesta de satisfacció dels usuaris de l'atenció primària sobre la utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit punts sobre deu, que supera en dos dècimes l'anterior enquesta. La xifra coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L'índex de fidelitat dels usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.

Per contra, el que sí que s'ha incrementat és l'assistència domiciliària -on l'equip mèdic es trasllada a la residència del pacient- en un 17%, i també l'atenció telefònica en un 30%, a través de les trucades al 061 i al 112. 
Alt grau de satisfacció
D'altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre celebrat aquest dimecres també s'ha donat a conèixer els resultats de l'enquesta de satisfacció dels usuaris de l'atenció primària sobre la utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit punts sobre deu, que supera en dos dècimes l'anterior enquesta. La xifra coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L'índex de fidelitat dels usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.

Alt grau de satisfacció
D'altra banda, en el consell de direcció de la Regió Sanitària de les Terres de l'Ebre celebrat aquest dimecres també s'ha donat a conèixer els resultats de l'enquesta de satisfacció dels usuaris de l'atenció primària sobre la utilització de serveis. Els enquestats donen un grau de satisfacció de vuit punts sobre deu, que supera en dos dècimes l'anterior enquesta. La xifra coincideix amb la mitjana catalana que és del 7,9. L'índex de fidelitat dels usuaris en preguntar-los si tornarien a anar als centres és del 90%.

  També s'han reduït les urgències al CAP de Deltebre, un 27,3%, tot i assumir les incidències nocturnes de Sant Jaume d'Enveja. El que sí que s'ha incrementat és l'atenció domiciliària, un 17%, i en un 30% l'assistència telefònica.

El director dels serveis territorials de Salut a les Terres de l'Ebre, Albert Gómez, ha explicat que els resultats són molt satisfactoris i que els únics llocs on s'han incrementat les visites és als punts d'atenció continuada de Santa Bàrbara i d'Alcanar, on no s'havia modificat cap horari ni equip assistencial. A l'Aldea, on es va substituir el servei nocturn de dotze de la nit fins les vuit del matí per l'equip mèdic del SEM, les urgències també han disminuït un 13%.

 

Ajuntament d´Amposta (AMPOSTA RÀDIO) · Carrer Palau i Quer (caslles Mercat) · 43870 AMPOSTA · Tel. 977 70 21 44 · radio@amposta.cat
Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies