«No hi ha una definició. El que és clar, és que la creativitat ens fa únics. I que com més creatiu sigui l’entorn on vivim i treballem, millor seran les idees i projectes. Bibiana Ballbé»

reduir font ampliar font

  • Vull crear una empresa
  • Programa de formació
  • Bonificacions noves activitats
  • Programa a les escoles


17

GEN

2013

2013. L´any de la publicitat on line

Amb el vertiginós creixement de la inversió en publicitat on-line, les marques es troben davant d´un escenari inèdit.


Els hàbits canviants d´una societat cada vegada més informada i connectada comencen a tenir efectes concrets sobre el màrqueting. L´any passat, els analistes del mercat publicitari espanyol ho van constatar amb una dada inèdita: per primera vegada la inversió publicitària on-line havia superat a la inversió en mitjans impresos (18,3% davant del 15,6% respectivament). Aquesta xifra, que es desprèn d´un estudi del Interactive Advertising Bureau (IAB), col · locava als mitjans digitals en segona posició només per darrere de la televisió.

La tendència no es limita a Espanya. Estats Units experimentarà un enorme creixement de la inversió en publicitat digital (segons eMarketer, passarà de 39.500 milions de dòlars el 2012 a 46.500 milions en 2013) mentre que a nivell global l´increment podria arribar al 4,1%, totalitzant 518.000 milions de dòlars al final de l´any, segons Zenith Optimedia.

Darrere de les dades

Les xifres prometedores del mercat publicitari d´Internet no només reflecteixen el constant augment dels hàbits de connectivitat de milions de persones sinó que revelen que el món en línia és cada vegada més divers. També ho són les formes d´anunciar-hi.

En conseqüència, és lògic esperar que més enllà d´aquestes estimacions generals, algunes formes de publicitar es consolidin més que altres. Segons dades de Forrester, per exemple, la publicitat en format de vídeo creixerà fins triplicar la quantitat actual el 2017. Aquest impuls per l´audiovisual també es veurà beneficiat l´augment de les connexions des de dispositius mòbils com tablets i smartphones, que cada vegada ofereixen millor qualitat de definició.

Per la seva banda, les xarxes socials seran l´altre gran eix de la inversió en publicitat en línia el 2013. La clau d´aquesta tendència és la possibilitat inèdita de segmentació que brinden les plataformes de sociabilitat, on les marques poden conèixer els gustos dels consumidors amb un gran nivell de detall.

Nous desafiaments

A mesura que el "món online" es fa més dinàmic, el desafiament de comunicar un missatge eficaç als consumidors també es torna més complex. Per als anunciants, aquest major protagonisme de l´univers digital obre grans possibilitats i tanca importants reptes.

Atrapar l´atenció d´usuaris cada vegada més dispersos, apostar per continguts en diversos formats (sobretot en vídeo) i conèixer amb precisió les preferències dels usuaris de les xarxes socials seran, sens dubte, algunes de les estratègies impossibles d´eludir.


Més informació a www.lavanguardia.es

 Ajuntament d´Amposta 

Catalunya emprèn Generalitat de Catalunya. Departament d´Empresa i Coneixement Fons Social Europeu 


Ajuntament d’Amposta (Indústria i Empresa) · Pl. de l´Ajuntament, 6, 3a planta · 43870 Amposta · Tel. 977 70 00 57 · Fax 977 70 41 32 · | empresa@amposta.cat
Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies