• Webs Municipals  

Inici Comunicació Notícies Notícies 2018 Els veïns d’Amposta decidiran on invertir 150.000 euros del pressupost del 2019

agenda

dl dm dc dj dv ds dg
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

més activitats

 

Els veïns d’Amposta decidiran on invertir 150.000 euros del pressupost del 2019

El 28 de juny hi haurà una assemblea informativa extraordinària per informar sobre tot el procediment participatiu a la ciutadania

publicat el 20/06/2018

Els veïns d’Amposta decidiran on invertir 150.000 euros del pressupost del 2019 a través d’un procés participatiu que s’engegarà a l’estiu i s’allargarà fins al desembre, quan es coneixerà la o les propostes guanyadores. "Hem decidit fer, a proposta de l’empresa Microveus, que és qui dissenya la metodologia, un model de pressupostos participatius biennal", explica l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, "un any es realitzarà el debat i procés de participació per elegir on s’inverteixen els 150.000 euros i l’any següent s’executaran les actuacions escollides". "El que volem és un procés participatiu d’èxit; no volem fer uns pressupostos participatius simplement pel fet de dir que els hem fet, sinó que volem aconseguir que hi hagi un debat real sobre quines actuacions cal prioritzar a la ciutat", diu l’alcalde.

En aquest mateix sentit, Carla Bonfill, responsable de l’empresa Microveus, que ha dissenyat tota la metodologia del procés, destaca la voluntat que "es generi debat i participació real perquè s’escullin propostes d’interès general". El procés s’ha dissenyat en sis fases que van des de la fase de comunicació i difusió del procés -que tot just s’acaba d’iniciar i inclou una assemblea informativa extraordinària el 28 de juny- fins al retorn del procés participatiu -al desembre, on es coneixeran les opcions guanyadores. Dins d’aquestes fases en destaca la fase 2 que són les sessions participatives a través del qual es prioritzaran les propostes ("no més de deu" que després es portaran a la fase de priorització popular o de votació, la fase 4.


Comissió de seguiment

La proposta metodològica de Microveus contempla la creació d’una comissió de seguiment, integrada per una quinzena de persones, on hi haurà representació de veïns i veïnes del municipi, tècnics municipals, representants polítics i l’empresa Microveus. "A aquesta comissió s’hi podran inscriure tots els veïns que vulguin participar activament del procés", explica Bonfill, "i la formarem tenint en compte la representativitat de la societat d’Amposta i per ordre d’arribada dels formularis d’inscripció". La comissió de seguiment, que quedarà constituïda durant el juliol, haurà de vetllar per tot el procés i traslladar els acords presos durant les sessions de debat a la comissió tècnica de seguiment tècnica de seguiment (integrada per tècnics de l’Ajuntament i Microveus) on es valoraran la viabilitat les propostes presentades i s’acabaran de definir les que passen a la fase de priorització.

Les sessions de debat

Un cop constituïdes la comissió tècnica i la comissió tècnica de seguiment serà el torn de fer les sessions de debat, previstes per als dies 15 i 29 de setembre i 6 d’octubre, de les deu del matí a la una del migdia a la Biblioteca Comarcal Sebastià J. Arbó. La participació a aquestes sessions també estarà oberta a la ciutadania via inscripció prèvia. "Tenim previst que hi hagi una trentena de persones, entre els membres de la comissió de seguiment i membres que participen només als debats; i han de ser representatives de la societat", diu Bonfill. És per això que un cop determinada la mostra, s’aniran acceptant en funció de l’ordre d’arribada de la inscripció. Aquestes inscripcions es podran fer via web a tufas.amposta.cat i també amb les butlletes en paper que es repartiran a l’assemblea i hi haurà a la web.

L’objectiu d’aquestes sessions és generar una discussió col·lectiva sobre les necessitats de la ciutat per acabar definir unes tres propostes a cada sessió. "Els temes de discussió s’han dividit en tres, identitat, llocs i carrer, perquè són els temes que ens serviran per abordar la complexitat de la ciutat". De cada sessió en sortiran les propostes d’actuacions que es traslladaran a la comissió tècnica de seguiment perquè aquesta en valore la seva viabilitat. Un màxim de deu passaran a la fase de votació.

A mitjans novembre es farà la fase de priorització popular. "Els veïns podran votar a través de l’app ciutat d’Amposta, del lloc web tufas.amposta.cat i també amb butlletes de paper", explica l’alcalde, tot afegint que durant els dies que duri la votació s’ubicaran també llocs de votació en espais amb molta afluència de gent, com per exemple la Fira de Mostres. "D’aquesta votació, que es farà amb un sistema de punts, en sortirà la priorització de les actuacions", diu Tomàs. "Ens hem marcat una quantitat de 150.000 euros, poden ser dos actuacions que sumin aquesta xifra o una única actuació que fins i tot la superi", assegura l’alcalde.

Més informació a tufas.amposta.cat.



Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'Ajuntament