Manteniment del lloc web en curs. Preguem disculpeu les molèsties.
  • Webs Municipals  

agenda

dl dm dc dj dv ds dg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

24/10/2017, 17:30 h
Bebeteca de 18 mesos a 3 anys. «Bufa, bufa!!!», a càrrec de Manoli Bello

24/10/2017, 20:00h
“Un ballo in maschera”- Òpera en directe des del Gran Teatre del Liceu, Barcelona

26/10/2017, 17:30h
Primera trobada del Club de lectura «Masterlectors» per a 5è i 6è de primària

27/10/2017, 16:00h
Conferència sobre Sebastià Juan Arbó i Artur Bladé, “De Tortosa a Mequinensa”

més activitats

oferta pública de treball

més ofertes

informació pública

 

Els barris

Descripció

En l’època contemporània, el principal canvi en el creixement de la població d’Amposta i el seu desenvolupament urbanístic ha estat gràcies a la construcció del canal de la Dreta de l’Ebre i la posterior colonització del Delta, ja que s’impulsarà una transformació agrícola a les terres deltaiques on es passarà de conrear 2816 hectàrees el 1857 a treballar-ne 4226 el 1900. A la segona meitat del segle XIX, el nucli urbà quedava circumscrit als carrers Major, Nou, Àfrica, Sant Pere, Sant Joan, de la Victòria, de Dalt (després Sant Antoni), Sant Sebastià, del Castell, Sant Josep, Sant Ramón, Sant Isidre, Sant Roc, i dels Alfacs (després Corsini o Cara-sol). Comptava amb tres places, la de Santa Susanna, la Major i la del Riu, i les vies principals d’accés a la població eren la carretera de Tortosa passant pel Grau, el camí de Sant Jaume, la carretera de Sant Carles de la Ràpita i la carretera de Santa Bàrbara.


Història

Fora del recinte emmurallat, la primera expansió urbanística destacada de la població d’Amposta es va produir a finals del segle XIX, conformant els barris del Grau i la zona compresa entre la carretera de Santa Bàrbara i la carretera de la Ràpita. El barri del Grau es forma a partir d’un urbanisme concentrat en carrers estrets distribuïts al voltant del carrer central del Grau, mentre que a la carretera de la Ràpita (després passaria a ser l’Avinguda de la Ràpita), els habitatges que s’hi construeixen en aquells moments són edificis tant de tipus unifamiliar com de tipus plurifamiliar, de 2 o 3 pisos, ubicats en carrers rectes i amples. L’Avinguda de la Ràpita esdevingué una de les artèries més importants de la ciutat, i ho continua essent actualment.

Poc a poc, el nucli poblacional es va anar estenent, sobretot cap a l’avinguda de la Ràpita i la zona de “les Quintanes”, envoltant la carretera de Santa Bàrbara. Posteriorment, aniran apareixent els barris de Valletes, Quintanes de Pantoni, Quintanes de Carrasquet, on existien unes poques cases escampades que ja al segle XX veuran crèixer al seu voltant l’eixample més destacat d’Amposta, amb carrers més amples i illes més grans. També serà durant el segle XX quan apareixeran uns altres nous barris com la Torreta i més tard el Raval, a la part baixa del nucli poblacional, entre el canal de la Dreta i el riu Ebre. Tot i això, el carrer Major i els carrers dels seus voltants, amb edificis de 2 o 3 pisos, continuen concentrant la major part dels establiments comercials i serveis de la població. La resta de barris que presenten carrers més amples i conformen una localitat moderna, són els de Les Cases Barates, la Via, el Pla d’Empúries, el Lligallo i Xiribecs.

Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'AJuntament