Manteniment del lloc web en curs. Preguem disculpeu les molèsties.
  • Webs Municipals  

inici La Ciutat El patrimoni històric i cultural El Pont de l’autopista AP-7

agenda

dl dm dc dj dv ds dg
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

21/10/2017, 22:00 h
23è Cicle de Música “Ciutat d'Amposta”. Sant Andreu Jazz Band

21/10/2017
PORTS - Pare Faig

21/10/2017
Activitats esportives del 21 al 22 d’octubre de 2017

23/10/2017
“Las aventuras de Alicia en el país de las maravillas” - Ballet en directe des de la Royal Opera House, Londres

més activitats

oferta pública de treball

més ofertes

informació pública

 

El Pont de l’autopista AP-7

El pont de l’autopista A-7 es troba situat des de la sortida-entrada número 41 de l’autopista (Amposta) fins més avall del riu Ebre.

Té una extensió d’entre 3 i 4 kilòmetres i una amplada d’entre 35-40 metres. Travessa el riu Ebre i el Canal de la Dreta, al igual que el pont de la Carretera Nacional 340. El seu recorregut presenta una llarga corba poc pronunciada. De fet, es tracta de dos ponts similars situats un al costat de l’altre, paral·lels, utilitzant-se cadascun per un sentit de la marxa. Cada un d’aquests dos ponts presenta una típica estructura arquitrabada. Els mòduls que els conformen compten amb tres pilars paral·lels amb una llinda damunt on es recolza el pont, a la part situada sobre terra, mentre que al tram que travessa per sobre el riu, els mòduls disposen de quatre pilars en lloc de tres. Cada pont disposa de dos carrils amb barana de ferro als laterals. El material bàsic és el formigó armat.

Història

El pont de l’autopista es va construir entre els anys 1974 i 1977, per l’empresa Autopistas del Levante, dins de la campanya constructiva de l’autopista A-7 per al tram Tarragona-Castelló, al seu pas pel riu Ebre.

A l’estiu de 1974 es publicava la posada en marxa de l’autopista Barcelona-València en el tram Salou-Amposta, lo que motivava que s’unís el trànsit d’aquesta autopista i el de la CN-340 a l’altura d’Amposta, incrementant-se en aquest punt de trobada el volum de vehicles d’una manera important. Des de la ciutat es feia notar la queixa de què era necessari que es construís el tram d’autopista Amposta-Castelló, per alliberar aquest excés de trànsit.

La solució provisional fou ficar en pràctica una doble carretera per al tram Amposta-Vinaròs: una opció era seguir per la CN-340 passant per l’interior de Sant Carles de la Ràpita, mentre que l’altra carretera era la que unia Amposta-Santa Bàrbara-Vinaròs. I referent a això, des d’Amposta es tornava a formular una sèrie d’inconvenients: el pas sobre la via del ferrocarril Sant Carles-Valdezafán (construcció aturada en aquells moments) comptava amb dos curves perilloses, això es solucionaria fent un nou pas en diagonal, rectificant les curves.

Per una altra banda, data d’aquest mateix moment la necessitat d’instal·lar semàfors a l’ecreumanet a l’altura de Santa Bàrbara, de la carretera Amposta-Santa Bàrbara amb la carretera Tortosa-Vinaròs, ja que l’excés de trànsit era perillòs i havia de regular-se. De la mateixa manera, des d’Amposta es proposava que aquesta via alternativa Amposta-Santa Bàrbara-Vinaròs, es substituís, habilitant-se el camí Amposta-Freginals, ja que disminuiria el recorregut uns 10 kilòmetres.

Tots aquests inconvenients es superarien amb la construcció del pont de l’AP-7 a l’altura d’Amposta traçant un recorregut que continuava amb el tram d’autopista Amposta-Castelló.

Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'AJuntament