Manteniment del lloc web en curs. Preguem disculpeu les molèsties.
  • Webs Municipals  

Inici Tràmits i gestions Comunicació prèvia d’inici d’activitats d’habitatge d’ús turític

agenda

dl dm dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

més activitats

informació pública

 

Comunicació prèvia d’inici d’activitats d’habitatge d’ús turític

publicat el 29/9/2017

Descripció

Mitjançant la Comunicació prèvia aquelles persones que, essent propietàries d’un habitatge, en cedeixen l’ús a tercers en condicions d’immediata disponibilitat per a una estada de temporada, en règim de lloguer o sota qualsevol altra forma que impliqui contraprestació econòmica, han de comunicar-ho prèviament a l’administració.

Qui el pot demanar?

La persona física o jurídica que vol iniciar una activitat d’habitatge d’ús turístic en un immoble de la seva propietat.

Període de l’any en què es pot demanar

Es pot presentar en qualsevol moment.

Termini de la sol·licitud

La comunicació prèvia es presenta quan es vol iniciar l’activitat i un cop finalitzades les obres i les instal·lacions necessàries per dur-la a terme.

Requisits previs

Els sol·licitants han de complir els requisits generals següents:

  1. Cal que l’habitatge disposi de cèdula d’habitabilitat

  2. Haver fet el pagament de la corresponent taxa associada a aquest tràmit.

Preu/Taxa

Segons ordenança fiscal «Taxa d’obertura d’establiments i Legalització d’Habitatges i Apartaments Turístics»

Mitjans de pagament

Segons indiquin ordenances fiscals

Documentació a aportar

Els documents a aportar en tots els casos són:

  • Documentació identificativa de la persona sol·licitant (DNI/NIE/Passaport).
  • Cèdula d’habitabilitat del/s immoble/s

En el cas de declarar més d’un immoble:

  • Annex 1 – Altres habitatges de la mateixa titularitat que es comuniquen

Normativa

  • Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l’activitat administrativa de l’Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d’impuls de l’activitat econòmica.
  • Llei 3/2010, de 18 de febrer, de prevenció i seguretat en matèria d’incendis.

Termini de Resolució

No hi ha resolució.

Les comunicacions prèvies presentades d’acord amb el que estableix la normativa vigent, són eficaces des de la seva entrada al Registre general de l’Ajuntament, moment a partir del qual es pot exercir l’activitat comunicada, sempre que es disposi del comprovant de pagament de les taxes corresponents. La presentació de la comunicació prèvia faculta l’Ajuntament per verificar la conformitat de les dades que s’hi contenen.

Silenci administratiu

No aplica.

Vies de reclamació

Les ordinàries del procediment administratiu.

Com es pot sol·licitar?

Presencialment:

  1. Descarregui el formulari PDF de la sol·licitud fent clic al botó "Tramitació presencial (descarregar PDF)".

  2. Pot emplenar la sol·licitud d’una d’aquestes dos maneres:

    •   Imprimir-la en paper i emplenar-la amb un bolígraf. Li aconsellem escriure amb majúscules o amb “lletra d’impremta”.

    •   També pot emplenar-la des del seu ordinador amb el programa Adobe Reader i imprimir-la després.

  3. Si el tràmit té algun document o formulari addicional també l’haura d’imprimir i emplenar.

  4. Una vegada emplenada i signada haurà de lliurar presencialment la sol·licitud al Registre General de l’Ajuntament d’Amposta, situat a la plaça de l’Ajuntament, 3-4.

    Descarregui el formulari PDF de la sol·licitud fent clic al botó "Tramitació presencial (descarregar PDF)".
  5. Pot emplenar la sol·licitud d’una d’aquestes dos maneres:
    • Imprimir-la en paper i emplenar-la amb un bolígraf. Li aconsellem escriure amb majúscules o amb “lletra d’impremta”.
    • També pot emplenar-la des del seu ordinador amb el programa Adobe Reader i imprimir-la després.
  6. Si el tràmit té algun document o formulari addicional també l’haura d’imprimir i emplenar.
  7. Una vegada emplenada i signada haurà de lliurar presencialment la sol·licitud al Registre General de l’Ajuntament d’Amposta, situat a la plaça de l’Ajuntament, 3-4.


Telemàticament:

Aquest tràmit no disposa d’un formulari específic per tal de realitzar la seva tramitació de forma online. Si ho desitja, però, té la possibilitat de fer servir el tràmit d’Instància Genèrica per tal d’enviar-lo telemàticament:

  1. Descarregui el formulari PDF de la sol·licitud des de l’enllaç situat a baix del botó "Tramitació online (via instància genèrica)".
  2. Pot emplenar la sol·licitud d’una d’aquestes dos maneres:
    • Emplenar-la des del seu ordinador amb el programa Adobe Reader.
    • També pot imprimir-la en paper i emplenar-la amb un bolígraf. Li aconsellem escriure amb majúscules o amb “lletra d’impremta”. Després haurà d’escanejar-la per tal de poder-la enviar telemàticament.
  3. Si el tràmit té algun altre document o formulari addicional també l’haura d’emplenar.
  4. Accedeixi a la tramitació online de la Instància Genèrica fent clic al botó inferior.
  5. Empleni el formulari online de la Instància Genèrica i adjunti el formulari/s PDF d’aquesta sol·licitud degudament emplenat/s.
  6. Adjunti tota la documentació necessària i envïi el formulari.



Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'AJuntament