• Webs Municipals  

Inici Comunicació Notícies Notícies 2018 L’Ajuntament traurà a licitació la neteja de la via pública i la jardineria perquè "Amposta tingui el servei que necessita"

agenda

dl dm dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

més activitats

 

L’Ajuntament traurà a licitació la neteja de la via pública i la jardineria perquè "Amposta tingui el servei que necessita"

El ple de dilluns 30 de juliol debatrà la licitació, que es farà a 5 anys per un valor anual d’1,2 milions d’euros

publicat el 30/07/2018

Millorar el servei de neteja de la via pública i el manteniment de les zones verdes de la ciutat, adequant-ho a les necessitats reals d’Amposta i ordenar i normalitzar "una situació anòmala". És el doble objectiu que persegueix l’equip de govern d’Esquerra d’Amposta amb la licitació de la neteja de la via pública i la jardineria de la ciutat. "Actualment tenim externalitzat el 60% del servei i la resta ho fem amb recursos propis", diu l’alcalde d’Amposta, Adam Tomàs, una situació que titlla "d’anòmala" i que considera "no satisfà ni les necessitats reals de neteja que té avui dia la ciutat ni tampoc es fa el manteniment dels espais verds de la millor manera possible". La licitació es portarà a debat al ple del juliol de dilluns 30.

"La nostra voluntat és internalitzar i fer amb recursos propis al màxim de serveis", reconeix l’alcalde, "però ara mateix ens és impossible". "Ni disposem de recursos suficients ni la llei d’estabilitat pressupostaria de l’Estat espanyol ens permet créixer per poder donar una resposta immediata a les necessitats de neteja que té Amposta". És per això que l’equip de govern ha preparat una licitació a cinc anys, "que no són prorrogables", per un valor anual d’1,2 milions d’euros. "Ara la neteja i jardineria ens està costant més d’un milió d’euros, i a partir d’ara, el servei que es prestarà superarà el 50% del que s’està fent ara", defensa l’alcalde, tot assenyalant altres novetats de la licitació. "En un programa informàtic s’han introduït tots els elements que s’han de netejar i mantenir (embornals, escocells, arbrats,...) i l’empresa, a través d’un sistema de check-list, haurà de dir a l’Ajuntament de forma constant quan es fa el manteniment d’aquests espais", explica Tomàs. D’aquesta manera, des de l’Ajuntament es farà un control exhaustiu del compliment de la licitació, "i en cas que no sigui així, la licitació inclou un règim sancionador".

La licitació incorpora la neteja de tot el municipi, i estableix freqüències de neteja segons l’activitat que es produeix a cada zona, un fet que es pot modificar en funció de les necessitats extraordinàries, "com per exemple la temporada turística al Poble Nou del Delta i a Eucaliptus".

L’empresa que guanyi la licitació també haurà de fer una inversió en maquinària de 600.000 euros, que s’amortitzaran en un termini "molt cur", de 5 anys. "Obliguem a l’empresa a comprar maquinària nova amb una amortització curta perquè no volem que es facin velles i no funcionen bé ni siguin sostenibles medioambientalment", diu l’alcalde.


500.000 euros en actuacions de jardineria

L’empresa que guanyi la licitació de neteja i jardineria també es compromet a fer el manteniment d’unes actuacions que l’Ajuntament traurà a licitació amb un lot separat. Es tracta d’una licitació de 500.000 euros per a obres de jardineria. Entre les actuacions destaquen la millora d’un parc a la zona de Valletes, darrera de l’escola Miquel Granell; un parc caní de 3.000 metres quadrats al costat del cementeri, i una zona verda amb una pista de joc a la zona del Grau a l’aparcament del butà. "Amb aquestes actuacions, volíem fer incidència a tots els barris de la ciutat". A més, també s’inclou el reg programat i automatitzat a totes les glorietes i rotondes de la ciutat, zones ajardinades amb flor de temporada o canvi de sauló i millora de paviments i arbrats a diferents zones. També millorar la zona verda de l’avinguda Aragonesa.


Centres especials de treball

Paral·lelament a aquesta licitació, l’Ajuntament també traurà a concurs un altre lot de neteja, en aquest cas de 74.000 euros, del Camí de Sirga i el Parc dels Xiribecs. "És una part del contracte reservat per a centres especials de treball", explica l’alcalde, tot explicant que és una acció de Responsabilitat Social. "La llei ens permet traure un contracte reservat a empreses que treballen amb persones amb necessitats especials, com les empreses del tercer sector o els centres especials de treball i creiem important fer-ho", diu Tomàs.



Ajuntament d´Amposta - Pl. de l´Ajuntament, 3-4 - 43870 Amposta - Tel. 977 70 00 57 | ajuntament@amposta.cat
Contacte | Avís legal | Política de privacitat | Accessibilitat | Política de cookies

RSS de lRSS de l'Ajuntament